نرم افزار دیدار سی آر ام چه کمکی به فروش کسب و کار شما می کند؟
300% افزایش تبدیل زنگ خور به مشتری
41% افزایش درآمد هر کارمند فروش
27% افزایش خرید مجدد مشتریان قبلی

15+1 نکته برای شاد سازی محیط کارتان

شاد سازی محیط کارتان

مسلما کار کردن در فضایی آرام و شاد آرزوی هر مدیر و کارمندی است و در چنین فضایی بهره وری کارمندان و درآمد زایی بیشتر است. در اینجا نکاتی برای داشتن محیط کاری شاد برای شما ذکر می گردد :

1- تمرکز بر فعالیت های فروش کلیدی به جای نتایج :

تمرکز بر روی نتایج فروش، به تنهایی می تواند استرس زا باشد. به خصوص با توجه با اینکه به عنوان یک فروشنده یا مدیر فروش می توانید تحت تاثیر نتایج قرار بگیرید. شما می توانید ورودی هایی که بالاترین تاثیر مثبت را بر دستیابی یه اهدافتان دارند کنترل کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تلفن های فروش را کنترل کنید، درصد تمایل به گوش کردن صحبت ها را باهم مقایسه کنید، بفهمید چه تعداد از چشم اندازهای خرید هنوز تصمیم به خرید دارند یا ارتباطشان به طور کلی قطع شده است؟

تیم فروش خود را با تشویق به تدوین برنامه کلیدی مبتنی بر فعالیت های فروش شادتر و موفق تر کنید. بر روی ابزارهایتان تمرکز کنید

2- قدردانی عمومی :

از عوامل شادی در محیط کار این است که حس کنید قدردان شما هستند و برای آن ها مهم هستید. در بسیاری از منابع مستند، قدردانی، برجسته ترین سنگ بنای استراتژی هر سازمانی برای ایجاد شادی در محل کار است.

چند پیشنهاد فوری ب شما میدهم که اعضای تیم فروشتان بفهمند مراقب آن ها هستید :
تنها برای چیزهای بزرگ جشن نگیرید..چیزهای کوچک را نیز مهم بدانید.

دادن امتیازات خاص
به کارمندان بگویید به آن ها اعتماد دارید و سپس عقب بایستید تا با نشان دادن خودشان، آن ها به شما اعتماد کنند.
داشتن سیاست "فضای باز" برای تشویق به صراحت و شفاف بودن
گفتن جمله ای که هرکس دوست دارد آن را بشنود : از شما متشکرم
هر ماه یک روز را به عنوان "روز قدردانی" برای قدر دانی از کارمندی که لزوما بهترین فروش را نداشته است اختصاص دهید.
دادن هدیه برای قدردانی هم فکر خوبی است.

3-تنظیم هدف، نه راه :

مدیر عامل یکی از شرکت ها در مورد شاد سازی کارمندان گفت : از آنجاییکه همه ما عاشق حس مالکیت هستیم، خیلی مهم است که به کارمندان این حس مالکیت را در پروژه ها بدهیم. یکی از راه های انجام دادن این کار، تنظیم هدف برای تیم فروشتان است تا زمانی که به آن ها در یافتن راه اعتماد کنید( تصمیم گیری برای اینکه کدام کار برای دستیابی به هدفتان مورد نیاز است)

4- کم رنگ کردن خطوط بین رییس و کارمندان :

سهیم کردن کارمندان در لحظات مدیران یکی از راه های شاد کردن کارمندان است. مخصوصا زمانی که یک پروژه جدید شروع می شود می توانید با تکیه بر فرآیند سهیم کردن کارمندان در تصمیمات میزان ارزشمندی آن ها را بیشتر کنید.
اگر شما هم یک مدیر هستد به ما بگویید برای
کم رنگ کردن خطوط بین خود و کارمندانتان
چه کارهایی انجام می دهید؟

5- استقلال داخلی :

به کارمندانتان کمی استقلال بدهید و به آن ها این مساله را یاد آوری کنید. اجازه بدهید تا آن ها بفهمند ارزشمند هستند و می توانند در مورد بعضی چیزها، کمی آزادی و استقلال داشته باشند.

6- ارتباط متقابل :

تحقیقات نشان داده است 60 درصد کارمندان ذکر کرده اند که آن ها وقتی می بینند دیگر خوشحال هستند، خوشحال تر می شوند.
توجه داشته باشید این ارتباط و حس خوب می تواند تجربه مشتریان را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

7- شفافیت و صداقت :

رایان هاروود، مدیر عامل شرکت PureWow اعتقاد دارد که :
شادی محصول شفافیت و صداقت است
برای مثال اگر تصمیمی از سوی مدیری اتخاذ شود، کارمندان با آن موافقت خواهند کرد، ولی اگر مدیر منطق پشت آن تصمیم را توضیح دهد کارمندان حس درک و احترام بیشتری خواهند کرد و همین مساله باعث خوشحالی آنان خواهد شد.

8- پول :

به نظر شما میشه با پول خوشحالی خرید؟

پرداخت های منظم می تواند عامل محرک تعداد زیادی از کارمندان باشد. سه بررسی اخیر در  Spherionو  SAP و  Society for Human Resource Management نشان داده است که اولین فاکتور انگیزه بخشی به  کارمندان و خوشحال کردن آن ها پاداش و حقوق است.

9- مزایا :

حقوق خیلی تاثیر گذار است اما همه چیز نیست. حتی اگر حقوق دریافتی کارمندان به اندازه کافی بالا باشد، باز هم زمان هایی وجود دارد که هیچ چیزی به اندازه مزایا در رضایت مندی آنان تاثیر گذار نیست. مزایایی مانند : برنامه هایی جهت سلامتی، تعطیلات، مشاوره تغذیه توسط یک کارشناس، مشاوره روانی از طرف یک دکتر روانشناس، مراقبت از کودکان، بیمه، بن های تخفیف کارمندی و ...

MetLife عنوان کرده است کارکنانی که مزایای خود راضی هستند، دو برابر بیشتر از کارشان لذت می برند و موثر ترند

10- حقوق و مزایا را فراموش کن...فقط از من تشکر کن :

گفتن کلمه "متشکرم" و توضیح اینکه چرا ممنون هستید، یک راه بسیار طولانی در بهبود دیدگاه شما و یا مدیرتان از محل کار و شرایط کار را بسیار کوتاه می کند. در واقع تشکر و قدر دانی اکسیر شادی است و این کاملا واضح است. اما از چند نفر از ما به خاطر کارهایمان تشکر می شود؟ از سوی دیگر، از چند نفر به خاطر به کارهایشان تشکر می کنیم؟

11- دیدار کم تر، فاصله بیشتر

 به نقل از Forbes برجسته ترین چیزی که کارمندان از گفتن آن درباره همکارانشان اجتناب می کنند، جلساتی  است که به راحتی وقت آن ها را تلف می کند. هم چنین گاهی اوقات جلسه ها به خاطر جلسه ای دیگر به هم می خورد. بهتر است برای  جلوگیری از این اتفاق، جلسات کم تر ولی سازمان یافته تر شوند. هم چنین می توان برای جلوگیری از کار افتادگی بیشتر از سیستم شبکه ای استفاده کنید. چقدر از جلسات درون تقویم شما واقعا ضروری هستند؟

12- باربیکیوی حیاط پشتی :

همیشه که نمی توان در محیط شرکت ایجاد انگیزه و اشتیاق کرد...

گاهی لازم است تا کارمندان باهم در فضایی خارج از فضای اداری تعامل داشته باشند. بازی کنند، تفریح کنند، بخندند. شک نکنید در این صورت موثرتر کار خواهند کرد. در Entrepreneur به نقل از جیسون دمرز یکی از مدیران  کمپانی های تبلیغات اینترنتی، ذکر شده است که او به مداوم و پایدار کارمندانش را در رویدادهای اجتماعی خارج از شرکت مشارکت می دهد. از صبحانه های غیر کاری گشت و گذار در شهر تا مهمانی باربیکیو در حیات پشتی!!!! او اعتقاد دارد این کار سبب بهبود روابط اداری و سازمانی کارمندانش می شود و تاکید می کند که :

گاهی اوقات ساده ترین و کوچک ترین چیزها، می تواند تاثیرات بسیار عمیقی داشته باشد.
سرگرمی و کار در کنار هم بهتر کار می کنند...شما چه فعالیت های فوق برنامه ای می توانید برای تیم فروشتان در نظر بگیرید تا آن ها را شارژ کنید؟؟؟

13- انتظارات مبهم :

عدم قطعیت در محل کار به ویژه وقتی نمی دانید چه چیزی از شما انتظار می رود می تواند خسته کننده باشد و روحیه شما را ضعیف کند. مدیران باید حوزه وظایف و مسئولیت هایی که از کارمندانشان انتظار می رود را مشخص کنند تا کارمندان سر درگم و بی هدف نباشند. این مساله در ایجاد انگیزه در کارمندان بسیار مهم است.

گزارش های کارمندان را مستقیما بررسی کنید و ببینید آنچه از آن ها انتظار دارید انجام می دهند؟

14- منشور شادی :

یکی از راه های آگاهی سازی در مورد میزان شادی شما،داشتن نقشه شادی است
داشتن یک لیست از احساساتی که می خواهید که در محل کارتان جاری باشد تهیه کنید. هر چیزی که باعث خوشحالیتان می شود. در تدوین آن از کارمندان خود نیز کمک بگیرید. بیایید نامش را بگذاریم منشور شادی سازمان...منشور شادی را به عنوان یک سند قاب کنید و به دیوار شرکت نصب کنید تا همه از آن اطلاع داشته باشند.
هر زمان که هر یک از اعضای سازمان ناراحتی و نارضایتی داشت، دوباره منشور شادی را جلوی روی خود قرار دهید و مورد بازنگری قرار دهید.

15- ورزش کردن :

این نکته را فراموش نکنید که نه تنها باید کارمندان را به یک قدم دور بودن از فضای کاری تشویق کنید، بلکه باید آن ها را پشتیبانی کنید تا باهم به باشگاه ورزشی بروند و ورزش کنند. ورزش کردن به ایجاد روحیه کمک می کند و باعث می شود همکاران هم دیگر را بهتر بشناسند.
ممکن است در بین همکاران کسانی باشند که نخواهند به باشگاه بیایند، در این صورت می توانید یک سالن ورزشی برای روزهایی در ماه در نظر بگیرید و کنار هم سرگرم باشید.

نظرتان در مورد فوتسال در روزهای تعطیل چیست؟
یا مثلا شنا؟

1+15- آقا و یا خانم مدیر عامل را هم فراموش نکنید :

همیشه همه ی تلاش ها برای شاد سازی نباید از طرف مدیران باشد. کارمندان هم باید برای شاد سازی مدیرا خود تلاش کنند. کار متعهدانه بیشترین تاثیر را بر مدیران شما خواهد داشت. زمانی که شما به کارتان تعهد داشته باشید، یک تعامل پویا بین شما، مدیرتان و مشتریان شکل می گیرد. که نتیجه اش یک فرهنگ پویا و کارساز است. فرهنگی که در کنار شاد بودن، درآمد زا و مولد نیز است. مدیران از یک سو دوست شما هستند و از سوی دیگر رییس و رهبر... در نقش یک دوست باید برای شاد بودن آن ها برنامه های متنوعی داشته باشید. چطور است بدون اطلاع خودش و بدون مناسبت برای او یک کادو بخرید؟؟ تولدشان را جشن بگیریم و ... و در نقش یک مدیر به او و کسب و کارش که حالا ما نیز جزیی از آن هستیم عشق داشته باشیم.

شما برای شاد سازی شرکت و یا سازمان خود چه کارهایی انجام می دهید؟در کامنت ها به ما بگویید

(1395/10/5)

حمید محمود زاده

ایده پرداز نرم افزار دیدار

لیست نـظرات
  • فرزانه عدالتیان :
    1395/10/21
    مطالب بسیار جالب و آموزنده بود. با تشکر
  • غلامعلی نادری نژاد :
    1395/10/18
    بسار خوب بود با این راه کارها مسیر کنترل وراه مدیریت اسان تر میشود متشکرم
  • علی :
    1395/10/9
    رایان هاروود، مدیر عامل شرکت PureWow اعتقاد دارد که : شادی محصول شفافیت و صداقت است حالااین چه استدلالیه ! ! ! رایان هاروود چه ملاکیه ! آمار 60% به چه دردی میخوره خیلی سطحی ! امیدوارم بهتر نگاه کنید
  • امیر جلوانی :
    1395/10/8
    عالی بود
  • پریسل روشنی :
    1395/10/8
    بسیار مفید و آموزنده بود...اما کاملا ایده آل و به دور از واقعیت محیطهای کاری ما...در محیطهای کاری کشور ما بیشترین کار با کمترین میزان حقوق درنظر گرفته میشه،انگشت شمارند شرکتهایی که موارد فوق رو رعایت میکنند. به امید روزی که تمامی کارفرماها و مدیران عامل نیروی کار خود را مانند دوستان خود ببینند نه زیردستان خود...
  • محسن :
    1395/10/7
    مرسی عالی
  • اسماعیل فلاح :
    1395/10/7
    با سلام مقاله ارزنده ای بود و از خواندن آن لذت بردیم
  • فاطمه ابراهیمی :
    1395/10/7
    عالی
  • محمد کلانتری :
    1395/10/7
    بسیار عالی وکارآمد. ممنونم
  • :
    1395/10/7
    بسیار عالی بود. در صورت امکان مصادیق در هر مورد ذکر گردد. با تشکر
  • پرستو :
    1395/10/7
    ممنونم از مقاله بسیار خوبتون. این نکاتی که بیان شد در شرکت های خصوصی بسیار کارآمد هستند و مطمئنا نتیجه رعایت این اصول دیده خواهد شد. خواهشی که دارم درباره جریمه یا تنبیه از جانب مدیر و اینکه چه آثار مخربی خواهد داشت اگر بیجا و پرتکرار باشه هم اطلاع رسانی کنید تا شاید کارساز باشد. و باز هم ممنون
  • نیره امتی :
    1395/10/7
    سلام، خوب بود.ممنون و سپاسگذار
  • مهرداد وطانی :
    1395/10/7
    با سلام متشکرم . مقاله و یادداشت خوبی بود و قابل استفاده است . برخی موارد و پیشنهادات برای شرکتهای کوچک که در آپارتمان در تهران فعالیت می کنند قابل بهره برداری نیستولی برخی امکان پذیر است
  • میلاد عابدینی :
    1395/10/7
    سلام. خسته نباشید. اول از زحمات تون برای اطلاع رسانی تشکر می کنم. دوم یه پیشنهاد دارم براتون: بهتره به مقالاتی که ارایه می کنید به عنوان یک وسیله ی صرف برای جذب افراد به این سایت و بعد تبلیغ محصول تون نگاه نکنید. مقالات شما می تونن خیلی بهتر از یک ترجمه ی تحت الفظی با اشتباهات و سهل انگاری های معنایی و دستوری فراوان باشن (فقط به یک نکته اشاره می کنم: در جایی عبارت "prospective buyer" که به معنی "مشتری بالقوه" است رو "چشم انداز خرید" ترجمه کرده بودید!) خیلی صادقانه خدمت تون عرض می کنم که با این خط مشی که شما در ارایه ی مقاله هاتون پیش گرفتید (منظورم نادیده گرفتن سطح درک و سواد مخاطب و این تفکر که هر چی ارایه بدیم تا زمانی که مخاطب رو به این سایت بکشونه مهم نیست محتواش چی باشه) من به شخصه دارم به لغو اشتراکم توی خبرنامه تون فکر می کنم. مواظب باشید. شما خودتون رو در زمینه ی CRM صاحب نظر می دونین که البته درست هم هست. اما استراتژی تون مشکل داره.
  • رضا گلی :
    1395/10/7
    باسلام و سپاس از مقاله خوبتون. جامع بود و اکثر مطالب را دربرداشت. حتی اگر برخی از موارد را به عنوان یک مدیر انجام دهیم قطعا مفید و اثربخش خواهد بود. یادمان نرود کارمندان هم ایرانی هستند و بعضا آنطور که باید ضوابط و قواعد شرکت یا سازمان را رعایت نمی کنند. کمی خودمان را جای مدیر بگذاریم با چالش های درون و برون سازمانی، شاید بهتر قضاوت کنیم. اینجا کشور ماست و خود ما هم به عنوان کارکنان و مدیران امروز و یبنده باید آن را بسازیم. در پایان از نظر من ایجاد انگیزه در کارکنان به انحاء مختلف می تواند شادی ظاهری و باطنی را در سازمان ایجاد کند.موفق باشید
  • مسعود بازوند :
    1395/10/6
    این کارها جواب نمیدهد در جامعه ما فقط ...مالی وزیر اب زنی ورنه ساده لوحه میخوانند
  • محمد :
    1395/10/6
    بسیار عالی بود وروزی برسد که این نوشته ها بصورت دیداری درادارات انجام گیرد تااراحت بشود کارکرد
  • ف.استادی :
    1395/10/6
    من برای شاد سازی تیم همکارم درانتهای هر پروژه، جشن پایان پروژه میگیرم. زمانی که پروژه در زمان برنامه ریزی شده و با کیفیت مورد نظر تمام میشه به عنوان قدردانی از تیم یه جشن کوچیک میگیریم و شکلات میخوریم و عکس میگیریم و کسی که به نظر همه بیشتر از بقیه تو پروژه زحمت کشیده رو تشویق میکنیم. به نظرم خیلی اتفاق خوبیه و خستگی رو از تن تیم بیرون میکنه و آماده میشن برای پروژه ی بعدی.
  • مهدی خانی :
    1395/10/6
    خیلی جالب و کارآمد هست . از اون قسمت منشور شادی خیلی خوشم اومد.
  • تبسم ارجمند :
    1395/10/6
    منم به نظرم این مدیر در ایران وجود نداره. مدیران ایرانی اکثرا سو استفاده گرن.خواستم برای مدیرم بفرستمش، ولی دیدم احتمالا اخراجم میکنه. :دی به هر حال ممنون از مقاله خوبتون.
  • محمد ساجدی :
    1395/10/6
    همیشه مقالاتتون رو می خونم.هم اینجا هم توی سایت کارزار...واقعا عالین.من همیشه برای همکارام میفرستمشون.کانال تلگرامتونم بسیار مفید و خوبه. خدا قوت...
  • مهرناز صادقی :
    1395/10/6
    کدوم مدیری توی ایران این کارارو میکنه؟؟؟ این مدیر یه مدیر آرمانیه...مقاله اتون خوب بود ولی نه برای ایران
  • رضا بهاری :
    1395/10/6
    عاااااااااالی بود....واقعا کار آمد بود
  • نازنین تارمیغی :
    1395/10/6
    مقاله بسیار جذابی بود.موردهای ذکر شده ارتباطات بهتر و متقابلی را ایجاد میکند و باعث درک متقابل،همکاری و تلاش بیشتر برای رسیدن به یک هدف مشترک در سازمان را تقویت می کند و بهبود می بخشد.