نرم افزار دیدار سی آر ام چه کمکی به فروش کسب و کار شما می کند؟
300% افزایش تبدیل زنگ خور به مشتری
41% افزایش درآمد هر کارمند فروش
27% افزایش خرید مجدد مشتریان قبلی

با پرسیدن این 39 سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

امروزه ما با خریدارانی مواجهیم که نیازهای پیچیده و خاصی دارند. مشتری ها نسبت به همه پیشنهادات شما شک و تردید دارند و معمولا هم حاضر نمی شوند اطلاعات دقیق و کاملی درباره نیازها و خواسته هایشان در اختیار شما قرار دارند.

چه یک فروشنده جزئی هستید چه مدیر فروش یک شرکت بزرگ؛ باید لیست کامل و دقیقی از اطلاعات داشته باشید. معمولا اطلاعات مورد نیاز را با کمک پرسشنامه و لیست سوالات میتوان به دست آورد. طراحی پرسشنامه کار سخت و زمان بری است؛ به همین خاطر ما در اینجا لیست مهم ترین سوالات را آورده ایم. اگر میخواهید پرسشنامه حرفه ای تری داشته باشید؛ میتوانید با توجه به نوع محصول و شخصیت مشتری ها، کمی سوالات را شخصی تر کنید.

بهترین سوالات برای کسب اطلاعات دقیق از مشتری ها

1- اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما کدام هستند؟

2- خرید برای شما و شرکتتان چه مفهوم و معنایی دارد؟

3- اهداف شرکت شما برای سال آینده چیست؟

4- تیم استراتژی شرکت چطور اهداف را تعیین میکند؟

5- بزرگترین نقطه ضعف و قوت شما کدام است؟

6- ارزیابی شرکت از محصولات و خدمات جدیدتان چیست؟

7- چه کسی مسئول فروش شماست؟ چطور به این نتیجه رسیدید که او برای این موقعیت شغلی مناسب است؟

8- شاخص های فروش موفق برای شما چیست؟

9- روی کدام قسمت های قیمت، کیفیت و خدمات تاکید دارید؟

10- به دنبال چه سطحی از خدمات میگردید؟

11- چه چیزی را در مورد تامین کننده فعلی دوست دارید؟ از چه چیزی راضی نیستید؟

12- مشتری های دلخواه شما چه کسانی هستند؟

13- به دنبال چه چیزهایی در شرکت هایی که با آنها کار میکنید هستید؟

14- چه چیزهایی باعث میشود شرکت تامین کننده را عوض کنید؟

15- از کدام بخش سیستم فعلیتان راضی هستید؟ تمایل دارید کدام قسمت را عوض کنید؟

16- فکر میکنید چه نیازهایی دارید؟ چقدر این نیازها اهمیت دارند؟

17- اگر شما به جای من بودید؛ چه کارهایی انجام میدادید؟

18- متعلق به کدام صنف تجاری هستید؟

19- شما میتوانید به کسب و کار ما چه کمکی بکنید؟

20- زودترین تاریخی که میتوانیم با هم همکاری کنیم چه زمانی است؟

21- بهترین کاری که میتوانم برای جذب همکاری شما انجام بدهم چیست؟

22- در آخرین جلسه مشترک، کدام کار یا صحبت ما بیشترین تاثیر را روی شما گذاشت؟

23- در ارتباط با تامین کننده، چه چیزهایی برای شما مهم تر است؟

24- بهترین فروشنده ای که تا به حال دیدید کیست؟

25- اگر بتوانید چیزی را در سازمانتان عوض کنید؛ چیست؟

26- شما با (یکی از نقاط درد رایج در بین این کسب و کار) درگیر هستید؟

27- در حال حاضر چه زمانبندی هایی دارید که باید به آنها برسید؟

28- از کدام منابع بیشتر استفاده میکنید؟

29- در مواقع بحران مالی، هزینه ها را کاهش میدهید یا تولید و بهره وری را بالا میبرید؟

30- از یک تا ده، استفاده از محصول ما برای شما چه میزان شادی آور بوده ااست؟

31- چرا این نمره رو به ما دادید؟

32- میتوانید نقاط ضعف و چالش هایی که در محصول ما پیدا کردید را توضیح دهید؟

33- چه چیزی را در محصول ما بیشتر از همه دوست داشتید؟

34- چقدر تمایل دارید محصول ما را به دوستان و همکارانتان معرفی کنید؟

35- میزان تطابق این محصول با استفاده داخلی شما چقدر است؟

36- فکر میکنید از سمت ما سرویس خدمات مشتری خاصی دریافت کرده اید؟

37- چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم تا سال بعد با ما همکاری کنید؟

38- آیا تمایل دارید مجددا از محصول ما استفاده کنید؟ (اگر قبلا از آن استفاده کرده اند؟)

39- آیا از فلان ویژگی محصول ما که به تازگی اضافه شده است؛ رضایت دارید؟

(1398/02/18)

ایده پرداز نرم افزار دیدار

حمید محمودزاده

لیست نـظرات