5 مرحله برای طراحی کمپین پرورش سرنخ ها

وقتی صحبت از اتوماسیون موثر در بازاریابی می شود، یکی از بهترین و موثرترین اقداماتی که به شما اطمینان می دهد به اهدافتان خواهید رسید، تنظیم دقیق ایمیل ها برای پرورش سرنخ است.
در این مقاله با پنج مرحله آشنا می شوید که به شما اطمینان می دهند با کمپین پرورش سرنخ، مشتریان بیشتری خواهید داشت.

1. مخاطبان را بشناسید و آنها را طبقه بندی کنید

شرکت ها غالبا بیش از یک گروه مشتری دارند اما معمولا فقط در جذب یک گروه از آنها موفق عمل می کنند. یکی از راه های شناسایی و جذب سریع تر و راحت تر سرنخ ها، راه اندازی کمپین ایمیلی پرورش سرنخ است.
وقتی سرنخ های خود را شناسایی کردید، نوبت به آن می رسد که آنها را طبقه بندی کنید.

2. در ابتدا از ارزش ها بگویید نه قیمت فروش

پس از اینکه سرنخ های جدید جذب کردید، نباید شروع به ارسال ایمیل و یا نسخه آزمایشی محصول خود کنید بلکه در ابتدا باید سرنخی از فروش خود ارائه دهید تا مشتریان را برای خرید آماده کنید. در این مواقع به جای اغراق درمورد محصولتان سعی کنید از ارزش های آن برای مشتری بگویید. به عنوان مثال پیشنهاداتی نظیر وبینارها (سمینارها، کارگاه ها و...)، کتاب های الکترونیکی، گزارش ها و مقالات مفید ارائه دهید. شما مجبور نیستید محتوای جدیدی برای ایمیل های سرنخ خود ایجاد کنید -- اگر از قبل محتوای آماده شده دارید، می توانید از همان ها استفاده کنید. اگر این محتواها در گذشته موفق به پرورش سرنخ شده باشند، اکنون نیز این شانس را به شما می دهند که سرنخ های باارزشی را پرورش دهید.

3. هدف خود را از هر ایمیلی که ارسال می کنید مشخص کنید

در ابتدا لازم است محتوای آماده شده را برای سرنخ ها ارسال کنید و حرفی از فروش به میان نیاورید. اما چطور می توان فهمید که چه نوع محتوایی برای ارسال به مخاطب مناسب است؟ و این محتواها چه هدفی را دنبال می کنند؟ در این مرحله شما باید پیشنهاداتی برای ارائه به سرنخ ها داشته باشید. پیشنهاداتی که آنها را به سوی کانال های فروش هدایت کنند.

جدول بالا مثال خوبی از مطالبی که گفته شد را به شما نشان می دهد. در اینجا نه تنها اطلاعاتی پیرامون پیشنهادات و اهداف هر ایمیل می توانید دریافت کنید، بلکه خط موضوع و CTA مشخصی برای ترغیب مخاطب بدست می آورید. این نوع جداول بهترین راه برای کمک به سازماندهی کمپین ها و اطمینان از به ثمر رسیدن اهدافتان تا آخرین مرحله فروش هستند.

4. برای ایمیل های خود یک جدول زمانی تنظیم کنید

اگر کسب و کار شما یک چرخه فروش معمولی دارد، نیاز دارید که یک کمپین پرورش سرنخ راه اندازی کنید. به طور معمول، در این کمپین ارسال 2 یا 3 ایمیل برای مخاطبین ایده خوبی است. سعی کنید ایمیل های خود را طبق یک جدول زمانی مشخص ارسال کنید. برای مثال اگر یک چرخه 30 روزه برای کمپین خود طراحی کرده اید، باید ایمیل ها را برای اول، دهم و بیستم تنظیم کنید.
اگر کسب و کار شما یک چرخه فروش معمولی دارد، نیاز دارید که یک کمپین پرورش سرنخ راه اندازی کنید. به طور معمول، در این کمپین ارسال 2 یا 3 ایمیل برای مخاطبین ایده خوبی است. سعی کنید ایمیل های خود را طبق یک جدول زمانی مشخص ارسال کنید. برای مثال اگر یک چرخه 30 روزه برای کمپین خود طراحی کرده اید، باید ایمیل ها را برای اول، دهم و بیستم تنظیم کنید.

5. موفقیت خود را ارزیابی کنید و به آن خوش بین باشید!

همانطور که کمپین شما در حال اجراست، بر آن نظارت داشته باشید. همواره برای بهبود کمپین خود تلاش کنید و مطمئن باشید که آزمون و خطا همیشه به پرورش سرنخ کمک می کند.
پرورش سرنخ اگر به درستی انجام نشود، می تواند بیهوده باشد اما اگر شما برای اجرای این کمپین زمان کافی صرف کنید و مرحله به مرحله پیش بروید، احتمال ترغیب مشتریان به سوی کسب و کار شما بیشتر خواهد بود.

(1397/07/15)

ایده پرداز نرم افزار دیدار

حمید محمود زاده

لیست نـظرات