6 نکته فروش و بازاریابی برای رشد کسب و کار

رایگان نرم افزار دیدار را امتحان کنید

6 نکته فروش و بازاریابی برای رشد کسب و کار

امروزه برای رشد یک کسب و کار لازم است بدانید که چرا استراتژی های فروش و بازاریابی قدیمی در حال افول هستند و چطور باید آنها را گسترش داد که منجر به رشد کار ما شوند.

بازاریابی فروش چیست؟

برای موفقیت یک کسب و کار، باید بازاریابی و فروش را در کنار یکدیگر داشت. فروش به ارتباطاتی گفته می شود که منجر به کسب درآمد می گردند. تماس های تلفنی، شبکه سازی و جلسات هفتگی همگی بخشی از فرآیند فروش مستقیم هستند.
از سوی دیگر، بازاریابی، به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که یک کسب و کار برای رسیدن به فروش و جذب مشتری به آنها نیاز دارد. کمپین های ایمیلی و تبلیغاتی از جمله فعالیت های بازاریابی هستند.
بازاریابی فروش تمام موارد ذکر شده را دربرمی گیرد. تعداد «تماس» با سرنخ ها، مشخص می کند آنها به مشتری تبدیل شده اند یا خیر. این تعداد بین 3 تا دوازده عدد متغیر است. پس از تبدیل سرنخ به مشتری باید سعی کنید با افزایش تماس های پیگیری، هزینه هایتان را کاهش دهید.

چه چیزی کار نمی کند؟

برخی از روش های مورد آزمایش بازاریابی هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال مردم هنوز هم تبلیغات بصری را بیشتر از دیگر راه های تبلیغات دوست دارند. با این حال، بسیاری دیگر از استراتژی های بازاریابی دیگر مورد استقبال قرار نمی گیرند.

  • تنها 13 درصد افرادی که به سراغ نشریات می روند، به تبلیغات آنها توجه می کنند.
  • 44 درصد ایمیل ها هرگز خوانده نمی شوند.
  • 70 درصد کاربران اینترنت به تبلیغات آنلاین توجهی ندارند و ترجیح می دهند به نتایج جستجوی خود دقت کنند.
  • 86 درصد مردم تبلیغات تلویزیونی را تماشا نمی کنند.

ایده هایی برای بازاریابی موثر

تبلیغات خوب باعث جذب خریداران می شود و برای بازاریابان و صاحبان کسب و کارها نیز بسیار مهم است. اما همه این ها بستگی به زمان تبلیغ دارد. صاحبان کسب و کار باید زمان مناسبی برای تبلیغ خود انتخاب کنند و برنامه مناسبی نیز داشته باشند.

1. تحقیق و پژوهش

برای این کار نیازی نیست که زمان زیادی را صرف مطالعات موردی کنیم. منظور از تحقیقات، مطالعه درمورد شرکت و درک کلی از اهداف و مشتریان آن است. در این مرحله صاحبان کسب و کار به جای جستجوی مشتری بر روی راه های جذب مشتری تمرکز می کنند.

کسب و کار مورد نظرتان را انتخاب کنید و این سوالات را بپرسید:
  • رشد این کسب و کار به چه معناست؟
  • در این کسب و کار چطور به موفقیت خواهید رسید؟
  • فرایند فروش در این کسب و کار چگونه است؟
2. خلق محتوای تاثیرگذار

هیچوقت از قدرت یک وبسایت برای جذب مشتری غافل نشوید. زیرا ممکن است آن وبسایت توسط مشتریان جدید بطور اتفاقی کشف شود. محتوای وبسایت خود را به روز کنید. 70 درصد بازاریابان می گویند که انتشار محتوای مرتبط با کسب و کارشان یکی از روش های بهینه سازی SEO است. کسانی که بیشتر به وبسایت شان اهمیت می دهند، بیشتر سود می کنند.
یک محتوای خوب به مشتری کمک می کند تا به هدفش برسد. اینجاست که اهمیت استخدام یک کپی رایتر ماهر و کارآمد مشخص می شود. او به راحتی می تواند با نوشته های خود، درآمد شرکت را دو برابر کند و به شناخته شدن نام تجاری شرکت کمک کند.

3. به سئو اهمیت بدهید

سئو شامل تمام عواملی است که بر رتبه بندی سایت در موتور جستجوگر تاثیر می گذارند. در ابتدا باید نیازهای مشتریان را کشف کنید، سپس با استفاده از کلمات کلیدی مطالب مرتبط را در سایت منتشر کنید.
در ادامه پیشنهاداتی از مجله کسب و کار برای بهینه سازی سئوی یک وبسایت را با یکدیگر مرور می کنیم:

  • فهرستی از اولویت های مشتریان و بازار را تهیه کنید.
  • فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید.
  • مطمئن شوید که کلمات کلیدی منتخب شما به اندازه کافی در توسط کاربران جستجو می شوند.
  • رنک سایت را در دوره های 30 یا 45 روزه چک کنید تا مطمئن شوید کلمات کلیدی تاثیرگذار بوده اند.
  • برنامه ریزی با توجه به اهداف و داده های بدست آمده.
  • عنوان پیج را مشخص کنید.
  • سایت را در گوگل و بینگ منتشر کنید.
  • از کلمات کلیدی در تمام صفحات سایت استفاده کنید.
  • به طور مرتب از ابزارهای سنجش و اندازه گیری استفاده کنید.
4. پادکست تولید کنید

مردم دوست دارند گاهی مطالب آموزشی دریافت کنند. در دنیای بازاریابی نیز به اشتراک گذاشتن دانش شما با مشتریان ارزش زیادی دارد. این کار را به راحتی می توانید به وسیله پادکست انجام دهید. آمارها نشان داده اند که استفاده از پادکست طی سال های 2015 و 2016 حدود 23 درصد افزایش یافته است.

5. به شبکه های اجتماعی بپیوندید

شبکه های اجتماعی برخلاف نظر عموم، تاثیر بسیاری دربازاریابی دارند. چرا که افراد زیادی از این شبکه ها استفاده می کنند.

  • 72 درصد کاربران اینترنت از فضای مجازی استفاده می کردند.
  • در دو سال گذشته محتوای تولید شده در فضای مجازی 57 درصد افزایش یافته است
  • اینستاگرام 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد
  • لینکدین 540 میلیون کاربر دارد که حدود 25 درصد آنها بصورت ماهانه فعال هستند.
  • 30 درصد کاربران اینترنت در آمریکا از اسنپ چت استفاده می کنند.
6. ارتباطتان را قطع نکنید

برقراری ارتباط با مشتری بسیار مهم است، زیرا با این کار شما بیش از پیش در ذهن مشتری می مانید. به این منظور شما باید تماس خود با مشتریانتان را حفظ نمایید. تعداد دفعات تماس، به نوع فعالیت شما بستگی دارد.

  • اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنید.
  • هرچند وقت یکبار برای آنها ایمیل ارسال کنید
  • مطمئن شوید که کسب و کارتان در موتور جستجوگر به ثبت رسیده است

مطمئن شوید که کسب و کارتان در موتور جستجوگر به ثبت رسیده است

(1397/08/23)

ایده پرداز نرم افزار دیدار

حمید محمود زاده

لیست نـظرات