نرم افزار دیدار سی آر ام چه کمکی به فروش کسب و کار شما می کند؟
300% افزایش تبدیل زنگ خور به مشتری
41% افزایش درآمد هر کارمند فروش
27% افزایش خرید مجدد مشتریان قبلی

چطور ناکارآمدی را از فرآیند فروش حذف کنیم؟

تمام شدن زود هنگام کارها؛ داشتن وقت آزاد؛ آخر هفته بدون اینکه لازم باشد دورکاری کنید یا حتی ذهنتان به سمت کار کشیده شود. لازم نیست این چیزها را فقط توی خواب ببینید! با فرآیند فروش ساختار یافته و تمرکز بر تکمیل فعالیت های مناسب در زمان مناسب - شما قادر خواهید بود اهداف خود را برآورده کرده و زندگی شخصی خوبی داشته باشید. فروش شغلی نیست که به وقت شما احترام بگذارد و هرگز تعادل عالی بین کار و زندگی برقرار نخواهد شد.

احتمالا احساس می کنید که زمانتان هرگز دست خودتان نیست و کار هرگز متوقف نمی شود. همیشه داده های بیشتری برای کار کردن روی آنها، کاریزهای فروشی برای پر کردن، تقاضاها و عملکردهایی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. حتی 60 ساعت کار در هفته هم به اندازه کافی نیست؛ بهترین فروشندگان دنیا هم در این وضعیت متناقض گیر افتاده اند.

درباره خروجی ها احساس گناه نکنید؛ به جای آن روند کاریتان را تغییر دهید:

توصیه ما چیست؟ متوقف شدن. روند جنون آمیز فعلی را متوقف کنید و تغییرات جدیدی ایجاد کنید.

دنبال فرآیند کارآمدتری برای خود و تیمتان باشید:

با این کار هم در خارج از ساعات کاری زندگی منظم و پر آرامشی دارید؛ هم عملکرد بهتری از تیم فروشتان شاهد خواهید بود. کار کمتر؛ نتیجه بیشتر؛ شعاریست که همه مدیران فروش باید تلاش کنند به آن برسند.

ما پنج راهنمای دقیق و عملی برای توضیح دقیق اینکه چگونه می توانید فرآیند فروش را مطابق اولویت بندی زمانتان تنظیم کنید؛ آورده ایم.

فرایند تکرار پذیر و پایدار فروش؛ باعث می شود ردیابی و گزارش بسیار با ارزش و موثر تر باشد. شما می توانید دقیقا ببینید که کدام فعالیت ها کار می کنند و کدام نه. این به این معنی است که شما می توانید تصمیمات آگاهانه ای بگیرید تا به طور مستمر روند فروش خود را بهینه کنید و زمان بیشتری را برای چیزهایی که در حقیقت مهم است، سرمایه گذاری می کنید.

1- شش راهکار کاربردی برای تولید سرنخ که به شما کمک می کند روی چشم اندازهای مناسب تمرکز کنید:

با اتوماسیون کردن فرآیند تولید سرنخ؛ تمرکز و انرژی شما به عنوان بخشی از فرآیند فروش مبتنی بر فعالیت؛ تماما به فروش و فعالیت ها معطوف میشود.

با انجام ارزیابی سرنخ ها و سیستم نمره دهی خودکار به آنها به عنوان بخشی از فرآیند فروش؛ خیلی سریع میتوانید آنها را اولویت بندی کنید و تیم فروشتان را با اطلاعات غیر ضروری و فعالیت های کم اهمیت تحت فشار قرار ندهید. به این ترتیب شما بدون نیاز به دانستن «ترفندهای فروش» در این کار موفق خواهید شد.

برای بهتر شدن در این زمینه؛ از فن آوری های ضروری برای ساده سازی کارهای اداری و کارهای دستی تولید سرنخ استفاده کنید.

2- چگونه سرنخ ها را ارزیابی و یک فرآیند قابل اندازه گیری برای تیم فروش ایجاد کنید؟

یک فرآیند ارزیابی سرنخ موثر به شما اجازه می دهد با اطمینان در مسیر رشد گام بردارید و در حالی که رویکرد باکیفیت و رو به جلوی خودتان را حفظ کرده اید؛ عضو جدیدی به تیم فروش اضافه کنید. این یک عنصر ضروری برای ایجاد رشد پایدار است. هیچ ترفند رشد فروشی را پیدا نخواهید کرد، فقط باید به شکلی واضح سرنخ هایتان را ارزیابی کنید.

3- چطور جلوی از دست رفتن بهترین سرنخ ها به دلیل پیگیری نکردن را بگیریم؟

چطور میتوانید کنترل کاریز فروش را در دست داشته باشید و خطر از دست دادن شانستان به خاطر فرآیندهای شلوغ کاری را به صفر برسانید؟ شما باید روی روند فروشتان تمرکز کنید تا سرنخ هایتان را به خاطر کالی در پیگیری از دست ندهید. افراد تیم فروش هم آزاد خواهند بود بیشترین انرژی و توجهشان را روی دنبال کردن بهترین سرنخ ها و بستن قرارداد بگذارند.

4- ساده سازی فرایند فروش شما نتایج بهتر شما را به دست خواهد آورد

مقاله ما درباره فروش مبتنی بر فعالیت را بخوانید. با یک فرایند فروش ساده و ساختار یافته می توانید روی چیزهای مهم تمرکز کنید، در حالی که تیم شما دقیقا روشی که در کاریز فروش تعیین کرده اید را دنبال میکند تا به فروش برسد.

شما باید بر روی KPI های مناسب برای پیش بینی و گزارش دقیق تمرکز کنید و با ارائه یک فرایند ساختاری برای هر عضو تیم؛ به سرعت عملکرد فردی هر فرد را ارزیابی کنید. با شناختن مشتریان ایده آل خود، و نیز اجرای فرایند مناسب برای پیدا کردن، واجد شرایط بودن و بستن قرارداد با سرنخ ها، کیفیت نتایج شما افزایش خواهد یافت.

5- روند از دست دادن بهترین سرنخ ها به خاطر توصیه های مبنی بر اولویت بندی فروش بحرانی را متوقف کنید.

مشتریان فعلی شما ارزش بسیار زیادی دارند. با تجزیه و تحلیل ویژگی های آنها و استفاده از آن برای اطلاع رسانی واستراتژی فروش و ارزیابی سرنخ ها، به شکل واضح به تیمتان نشان میدهید که چه کسانی باید هدف قرار گیرند و کجا باید تلاش های خود را متمرکز کنند.

با انجام این کار، شما به سرعت روند خود را ساده کرده و سرنخ های نامناسب را از کاریز فروش حذف می کنید. با این کار میتوانید سرنخ ها را ارزیابی کرده و بدانید چه زمانی و چگونه درباره فروش با آنها صحبت کنید.

(1398/03/5)

ایده پرداز نرم افزار دیدار

حمید محمود زاده

لیست نـظرات