بهترین نرم افزار crm ایرانی

برای پاسخ بهتر به این سوال شاید بهتر باشد عنوان سوال را مقداری تغییر دهیم


بهترین نرم افزار CRM ایرانی برای کسب و کار من کدام است؟

اولین مرحله از این انتخاب این است که شما نیازهای دقیق کسب و کار خود را در بخش فروش مشخص کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید٬‌ ممکن است یک نرم افزار CRM امکانات زیادی داشته باشد اما شما فقط ۲۰ درصد آن امکانات را نیاز داشته باشید٬‌ انتخاب آن نرم افزار برای شما علاوه بر اینکه باعث می شود شما بابت ۸۰ درصد امکاناتی که استفاده می کنید هزینه بی مورد پرداخت کنید مسبب پیچیدگی استفاده از آن ۲۰ درصد امکاناتی می شود که شما واقعا به آنها نیاز دارید.

قبل از ادامه بحث می خواهم به یک سوال مهم پاسخ دهم و آن سوال این است :

نرم افزار CRM دقیقا چه وظیفه ای دارد٬ در چه حوزه ای استفاده می شود و هدف آن چیست؟

فرایند فروش در اغلب کسب و کارها به شکل زیر است شما به شیوه های مختلف بازاریابی می کنید و به واسطه این بازاریابی اشخاصی (در قالب سرنخ یا فرصت)‌ با شما ارتباط می گیرند٬ این اشخاص در مراحل مختلف ( کاریز فروش)‌ پیگیری می شوند و بخشی از سرنخ ها به فرصت و بخشی از فرصت ها به مشتری تبدیل می شوند.
شما با مراقبت از این مشتریان می توانید باعث شوید آنها خرید های مجدد از شما داشته باشند و یا فرصت های جدیدی را به شما معرفی کنند.


دانستن تعاریف بخشی از اصطلاحات بالا شاید برایتان جذاب باشد:


سرنخ

اطلاعات خام افراد یا شرکت ها که به دست ما می رسد و احتمال دارد علاقمند به محصول یا خدمات ما باشد
مثلا لیست که در یک نمایشگاه جمع می شود٬‌ لیست صنف خاص که خریداری می شود٬‌فرم هایی که در وب سایت شما پر می شود و ....

فرصت

سرنخ هایی که بعد از بررسی و پیگیری اولیه علاقمندی خود را به محصولات یا خدمات ما ابراز می کنند و یا کسانی که با ما در مورد محصولات یا خدمات ما تماس می گیرند

مشتری

شخصی که حداقل یک محصول یا خدمت را از ما خریداری کرده باشد

کاریز (پایپ لاین فروش)

یک نمایش تصویری از فرصت های در دست پیگیری یک کارمند فروش که در ستون های مراحل پیگیری براساس زمان پیگیری هر فرصت با مشخص بودن اولویت مرتب شده است و با محدوده زمان پیگیری و اولویت قابل فیلتر است.

مراحل پیگری در هر کسب وکار می تواند متفاوت باشد.


پس همه کسب وکارها در فروش خود قیفی به شکل زیر دارند که سرنخ ها وارد آن شده بعد از الک شدن بخشی از آنها تبدیل به فرصت می شود و فرصت ها بعد از الک شدن بخشی شان تبدیل به مشتری می شود٬ رسیدگی به مشتری باعث می شود که آنها برای شما تخم های طلایی فرصت جدید را بکارند.


اکنون می توانیم به سوال این بخش پاسخ دهیم :

نرم افزار CRM در حوزه بازاریابی٬‌ فروش و پشتیبانی عمل کرده و با منظم کردن٬‌ دقیق کردن و سریع کردن پیگیری ها باعث می شود که میزان بیشتری از سرنخ ها به مشتریان تبدیل شد و با مراقب از مشتریان باعث می شود که آنها از مشتری تبدیل به معرفی کننده محصولات یا خدمات شما شوند.
یعنی نرم افزار CRM قرار است دهانه خروجی قیف فروش شما را گشادتر کند.

خوب بهترین نرم افزار CRM ایرانی برای کسب و کار شما کدام است؟

یک تحقیق روی ۵ هزار شرکتی کوچکی که از نرم افزار CRM استفاده می کنند نشان می دهد که مهمترین ویژگی های مورد نیاز خریداران برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM به ترتیت اولویت های زیر می باشد:
۵۵ درصد گفته اند سادگی در استفاده
۲۷ درصد گفته اند مدیریت زمان و تقویم
۱۸ درصد گفته اند تصاویر (‌گزارشات) روشن از وضعیت کسب و کار

پس می توان به این نتیجه رسید که اولین اولویت شما در انتخاب بهترین نرم افزار CRM می تواند سادگی استفاده از آن باشد چرا که نرم افزار پیچیده توسط کارمندان فروش استفاده نخواهد شد


نرم افزار CRM دیدار یک راهنمای کامل برای خرید نرم افزار CRM ارایه کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.


به نظر نویسنده بهترین نرم افزار CRM ایرانی نرم افزار است که ویژگی های زیر را به شما ارایه دهد:

  • ساده٬‌ کاربر پسند و سریع باشد
  • پیگیری های شما را در بخش فروش به خوب منظم٬‌ دقیق و سریع کند
  • به شما تصاویر روشن از کسب و کارتان ارایه دهد تا بتوانید تصمیمات درست بگیرید
  • ابزارهای برای مراقبت از مشتریان و پیگیری های دوره ای ایشان ارایه کند

(1396/11/9)

حمید محمود زاده

ایده پرداز نرم افزار دیدار

لیست نـظرات
  • عاطفه :
    1397/03/21
    مرسی از نرم افزاره خوبیون وتیم فنی خوبتون